Dobre części zamienne do samochodów

Dodane: 22-07-2016 15:29
Dobre części zamienne do samochodów części sklep internetowy

Parę słów o moście napędowym

Most napędowy ? zespół elementów nośnych i mechanizmów napędowych, spełniające zadania osi przejmującej część ciężaru pojazdu oraz przekazuje napęd z wału napędowego na koła jezdne.

Podział mostów napędowych ze względu na usytuowanie mostu:

tylne
środkowe
przednie

Podział mostów napędowych ze względu na sposób powiązania z kołami:

sztywne
z niezależnymi zawieszeniami kół

W skład mostów napędowych wchodzą następujące mechanizmy:

przekładnia główna
mechanizm różnicowy
półosie
pochwa reakcyjna (obudowa - stosowana tylko w sztywnych mostach napędowych).

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Most_nap%C4%99dowy


Jak zabierać się za naprawy samochodów?

Naprawy samochodów często stanowią drażliwy temat i każdy z nas ma swoje metody, by przeprowadzić ją jak najlepiej. Jedni z nas będą oczywiście próbować zająć się tym samodzielnie, inni oddadzą samochód do warsztatu, ale bez względu na to co wybierzemy, najważniejsze jest to, by dana naprawa przeprowadzona została w odpowiedni sposób. Jeśli nie posiadamy odpowiednich umiejętności, zdecydowanie powinniśmy wybrać dobry warsztat, który będzie mógł zapewnić nam szybką i niezbyt kosztowną naprawę. Zanim więc zaczniemy cokolwiek robić, warto pomyśleć czy będziemy mogli zdziałać coś samodzielnie, czy też lepszym wyjściem będzie zapewnienie swojemu autu odpowiednich usług.


Różne typy silników dwusuwowych

Podstawową wadą silników dwusuwowych jest duże zużycie paliwa (niższa sprawność), wysoka emisja spalin oraz głośna praca. Głównym tego powodem jest utrudniona wymiana ładunku w silniku (oczyszczenie cylindra ze spalin podczas płukania nie zawsze jest zupełne).

Do zalet silników dwusuwowych, oprócz prostszej konstrukcji, zaliczyć trzeba zdolność do pracy w dowolnej pozycji co dla silników czterosuwowych wiąże się ze znacznym skompilowaniem układu smarowania. Dlatego silniki te pozostają stale w użyciu w napędzie maszyn odwracanych w czasie pracy - pił i kos spalinowych.

Silniki dwusuwowe benzynowe, aczkolwiek mają zalety, stosowane są dużo rzadziej niż czterosuwowe. Obecnie najistotniejsze są kwestie ekologiczne (kwestie zanieczyszczania środowiska i nadmierna emisja dwutlenku węgla). Stosowano je głównie tam, gdzie ważne było, aby silnik był jak najmniejszy i najprostszy. Z początku m.in. do napędu lekkich motocykli i motorowerów, później także np. kosiarek do trawy. W ostatnich czasach w krajach wysoko rozwiniętych nawet w tych zastosowaniach wypierają je silniki czterosuwowe. Pierwsze samochody Saaba wyposażone były w silniki dwusuwowe, w latach 70. XX w. używała ich do napędu małych samochodów firma Suzuki, jednak najczęściej i najdłużej, bo aż do lat 80. XX w. stosowano je w Polsce i NRD gdzie były montowane do aut osobowych: Syrena, Trabant i Wartburg.

Silniki dwusuwowe średnioprężne mogły być zasilane różnymi paliwami naftą, olejem napędowym, spirytusem, benzyną. Silniki te miały stopień sprężania od 4,5 ? 4,75, a więc niższy niż stopień sprężania silników benzynowych. Były stosowane jako silniki stacjonarne i w ciągnikach rolniczych z których najbardziej znany jest Lanz Bulldog, a w Polsce Ursus C-45.

Wysokoprężne silniki dwusuwowe, zasilane olejem napędowym, stosowano natomiast do napędzania bardzo dużych pojazdów, takich jak statki, lokomotywy (np. ST44, Class 66), czy bardzo duże samochody techniczne, np. straży pożarnej. Obecnie w krajach wysoko rozwiniętych także tu wypierane są one przez czterosuwowe silniki wysokoprężne, nadal są jednak często stosowane jako nowoczesne silniki okrętowe i stacjonarne. Największy obecnie oferowany spalinowy silnik tłokowy ? Wartsila-Sulzer RTA96-C ? jest dwusuwowym silnikiem wodzikowym z zapłonem samoczynnym.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_dwusuwowy